Hembränt + Köttfärs + Juice = JUMMIE

Ohhh jag har så mycket att berätta. Har ALDRIG varit på ett så förbannat kul träningsläger.

Fredag - Färden från Falköping går av stapeln klockan 7 på morgonkvisten, mot färjan som skulle ta oss vidare till Danmark. Med endast en felkörning i Göteborg (elle skulle Karin ha korv? Hur vare nu ;P) så var vi snabbt framme på båååten. Väl där satte vi oss på lediga platser och det tog inte lång stund innan speldjävulen satte klorna i de flesta brudarna (även mig!). En del vann, andra förlorade - man behöver inte va en einstein för att gissa sig till att jag tillhörde den sistnämnda gruppen. Men jag va glá ändå och vi fick även lyssna på en kille som sjöng och spela gitarr, guuuut! Efter några timmar va vi framme i Danmark och resan fortsatte mot vårt mål - Lökken. Det tog cirkus en timma och alla var välbehållna när vi kom fram och blev indelade i olika rum. Jag hamnade i rum två med de vackra människorna : Walle, Ellie, Fridisch och Bromander =)...Rummet var dammigt och sängkläderna ganska äckliga men det tog vi med en nypa salt. Strax efter ditkomsten var det ett träningspass på schemat och jag fick sitta och titta på pga halseeeeeen. Efter träningen blev det mat som egentligen inte smakade så mkt, men danskar vet väl inte hur man pepprar mat så vi fick göra de sjääälva. Efter maten blev det bad på idrottsanläggningen, mycket goa pooler och grejjer, varmt som sjöen var det i en eller två stycken dessutom! En promenad i staden väntade sedan och vi gick även ner till havet och fick se den vackra stranden och solnedgången. BEAUTIFUL! Sen vare typ läggdags denna dag.

Lördag - Tidig uppgång, frukosten var väldigt god och serverades klockan 7.30. Runt 9 var det träning igen och återigen satt jag vid sidan av och kollade på, de va jag och fridisch som va sjuka å skadade. Sen bar det hem till lägret och vi åt tidig lunch, som inte heller denna dag var så smakrik. Matchen skulle nämligen börja redan kl 14. Så brudarna fick de körigt där och det blev inte mkt gjort innan det var dags att samlas innan matchen, kanske lite stekande på våra röda näsor hanns med. Matchen gick jättebra och tjejerna vann med 1-0 medan jag bara vann coach-segern ;P.. Vi gick åter till lägret och vid 18 var det mat som faktiskt var god, skinka och potatis serverades. Innan maten hade vi hunnit inhandla en stor dos alkohol ^^ Och en liten dos till kvällens bravader.

Kvällens festande började ganska tidigt. Vi satt ute och hade en mycket gemytlig stund med många skratt. När kvällen hade blivit mörkare och kallare hade boråsarna som bodde på samma ställe kommit igång rejält med deras insparksfest och tvinga en buggkunnande kvinna (Frida) att bugga med en man vi kallade för rödbyxan (anledning självklar?).. Sen var det hela igång. Vi gick vidare till ett annat boråslag med mååånga trevliga och fagra pojkar =P. Det lustiga är att vi kände tre av dom sen innan (marie, du vet vem en av dom e, han som såg ut som martin andersson på min och elins 18-årsfest förra året =P hihi)... Sen hade vi kiss-jimmy, cp-tor, nallebjörnen, rödbyxan, "persbrandt", "andersson", laas och så vidare - mkt sköna grabbar. De bjöd vänligt och gärna på sin hembräntsdunk och förklarade att det var köttfärs i när en i laget frågade (INTERNT men mkt roligt).. Kvällen flöt på och vi trodde vi var på väg vidare till något som hette Packhuset, men innanför packhusets dörrar visade det sig bara finnas två feta och fulla danskar och en skettråkg dj så vi drog rätt fort. FEST VID STRANDEN ropade folk åt oss och vi drog dit, och där va alla. En båtbar kan man kalla det och ett väldigt trevligt uteställe (fast de var ju ett hus alltså, det låg inte utomhus ^^)...Där shäjka vi som aldrig förr och hade det HUR kul som helst. Detta ställe verkade aldrig stänga så klockan 03.30 bestämde vi oss för att gå hem. Vi stannade vid grabbarnas rum ett tag och tjöta men vid 04.30 gick vi till sängs =P för att nästa dag gå upp vid 07,30.

Söndag - Vaknade som sagt vid halv 8, efter knappt tre timmars sömn. Däremot var jag pigg som en lärka och detta höll i sig hela dagen! =) Vi åt frukost och sedan packade vi ihop alla saker. Efter de var det dags för den sista träningen på lägret som jag faktiskt kunde delta i =). De var en lugn träning för tjejerna var trötta och en tävling som hade pågått under helgen avgjordes och jag vill gärna tillägga att mitt lag vann! WOHOO.. Efter träningen gick vi tillbaka till lägret och duschade och fixade oss snabbt som attan för sen va vi tvugna att åka till färjan. Färjefärden blev till slut trevlig när vi träffade våra boråsvänner och jag snackade hövvet av min goda vän nallebjörnen =) haha.
Hemfärden med minibussen från göteborg blev myyyycket trevlig, iaf för mig och larsson som stimma hövvet av alla verkligen HELA tiden, men guuu va kul vi  hade. Jag skratta så jag grät nästan hela tiden. Ni ska höra mig prata danska folks, helt otroligt likt ;P. Sen var lägret slut och vi hamnade i Falköping igen tyvärr, för det var tamejfan den bästa resa jag vart på ever, huur kul som helst och med sverige roligaste lagkamrater =) HALLELULJA!

DE VA ALLT FÖR MIG som drog en liten skolk från skolan i måndags för att komma ikapp i sovandet ;D

Vill ni se bilder gå in på bilddagboken nick: johannaland och datumet är 15/4

Kommentarer
Postat av: karin

Härlig sammanfattning av resan saris!! :) TOPPEN :D

Postat av: Johäääna

Saris jag blir förvånad över ditt minne, det är ju bra!

2007-04-18 @ 08:59:41
Postat av: fridaaa

bra sammanfattning! blir det något borås i framtiden tro?=) hade fint!

2007-04-20 @ 07:14:03
Postat av: fridaaa

tack för helgen! bra sammanfattning tycker jag! blir d någe borås snart då lr?=) hade hade!

2007-04-20 @ 07:40:51
URL: http://www.nogg.se/fridaaa
Postat av: fridaaa

oj, blev visst två.trodde inte den ena kom med=)

2007-04-20 @ 07:41:23
URL: http://www.nogg.se/fridaaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback