2006/2007


Jag vill varna känsliga läsare. Och hörrni, detta är lååååångt.


Nyårsaftonens kväll började hos Therese. Vi var några tjejer som väntade på några tjejer till. När nästan alla kvinnor var samlade var alla så hungriga att vi satte tänderna i förrätten, som kom efter aptitretarna =P...

Och sen kom anna. Så hon fick äta sin förrätt jäääkligt fort.

Sen kom vi till fläskfilé och potatoes, mucho gott... Sedan dracks det dricka, och mer dricka, och mer dricka.. Efter det kände vi oss manade att spela idolspelet... Dock så sög de flesta ganska rejält på detta så jag tänker inte berätta mer om det. Efter lite problem med vår taxibeställning till mingus och annas arga telefonsamtal till taxin så var vi alltså på väg dit, till mingus... där drack vi ytterligare lite dricka och sen vid 23 tiden bar det iväg til greenarna, med ytterligare en taxi =D

Kvällen hos green var trevlig med trevligt folk..

12-slaget kom och jag och martin gav varandra en liten pyss och lovade varandra evig kärlek, mihi näeee de gjorde vi såklart inte men en kyyyyyyyyyyyyss blidde det och lite smått gulligull prat om att vi älskar varandra =) sweet ha?... ja iaf så var det min andra nyårsafton med min fina martin green.. <3

Dagen efter nyår likamed BAAAAAAAKISdag.. jag ska fan sluta supa för jag KAN INTE må annat än helt jävla piss dagen efter och mina mage blir inte återställd på typ flera dar.. vettefan vare är för fel på mig men illa mår jag varje dag efter supning... BLAH, det måste jag åtgärda, på nått sätt.. well well

Gårdagen spenderades med merrisen.. vi gjorde mest iiiingenting, som vanligt med andra ord.. jag mådde fortfarande inte helt okej efter nyår och martin är som vanligt slö och trött =P... idag har vi också mest sett på tv faktiskt.. fan va tråkiga vi är.. usch, får sluta umgås så mkt med den mannen, annars kommer jag också bli lika slööööööööö =D dock är det nog redan försent... shitshitshit

Ikväll ska jag spendera lite tid med min lovelie bror.. han ska laga något grejjs med tigerräkor.. spännande, om jag överlever den måltiden så skriver jag la om det senare ;D...imorn blir det bara till att vänta på kvällen som innebär KM... första matchen med FFK =).. sen den 29 är jag alltså officiellt ffk:are... känns mkt bra faktiskt =).

Lite bilder också...

ShooooortySarisItIs!
 

Jag kan faktiskt om jag villlllll =P


Moster vs. Mamma HAHA Moster vann.


Familjeeemys på självaste julaftonen.


Mor och son dagen innan. Farmor och Dalle, alltså =)


Elin Sara och Frida. Sen blev Elin och Frida lite trötta =D sweet


Min söta Martin. Dagen innan julafton hemma hos oss =) gullegull


Jag och Elin posar. Först julaftonsklädda sen nyårsaftonsklädda =P


Mamma va tvuuuuungen att ta kort innan jag lämnade byggnaden =)



Nu när man sitter här och tänker och kollar på alla andra som skrivit om det föregående året som varit med allt som det innebar... Då undrar jag vad jag själv gjorde som stack ut från den trista vardagen?...
Ja, det vet jag inte ens själv...Det jag minns mest är väl min och martins resa som var efterlängtad som få, och de inträffade 14-22/8 ... den var välbehövd vill jag lova.. men vi saknade marie och adam, lite =P..

När jag tänker på året som gått kommer mest sorg upp i tanken.. den 12 Februari dör en livskamrat, min älskade hund Asta.. En jack russel terrier på 14 långa år.. den som inte har eller har haft hund förstår inte hur tomt det är utan de små tassarna springandes i trappan, utan skällandet och dom alltid lika glada mottagandena när man kom hem från skolan..när jag kommer hem numera är det så tomt, så tyst och man tvingas inte gå ut med en liten underbar jycke längre, utan kan ist lägga sig i soffan, äta något fett och sova.. alla vet att man mår bättre av frisk luft.. varje gång jag kommer hem och inte hör tassarna, får det glada mottagandet med miljoner av pussar, så saknar jag den lilla hunden.. fruktansvärt mycket.

Den 4 mars var det mormors tur att dra sitt sista andetag. Ännu en livskamrat försvinner. Efter 92 år hade hon gjort sitt här på jorden. Och även fast jag visste att hon inte trivdes där i sin rullstol och i sin "nya" lägenhet så ville jag inte att hon skulle släppa taget. Jag ville att hon skulle kämpa. och det gjorde hon ju också. Hon kämpade för att vi inte skulle förlora henne. Men det enda sättet att få henne bli livsglad igen skulle vara att flytta tillbaka henne till sin gamla lägenhet på warenbergsgatan och göra att hon kunde gå igen. Det var det hon gillade bäst av allt, att kunna gå till affären och handla. Att klara sig själv. Jag var inte där när hon dog. Jag hade åkt till martin, utmattad av flera dagar på sjukhuset. Innan jag lämnade henne vid hennes säng viskade jag i hennes öra att jag älskar henne. och det gör jag. Jag älskar henne och jag saknar henne varje dag. Men det var fina 17 år och 8 månader med min underbara mormor.

Ja så starten på året var allt annat än bra. Och sen har vi fotbollen som inte heller har varit särskillt underhållande under året som gick. Min fot balla ur mer än vanligt och klubben jag spelade i gav mig ingen motivation till att träna eller spela.. men till slut fick jag tummen ur och bytte klubb som alla vet. Så får vi helt enkelt se om det blir bättre såhär. det känns så nu iaf...

Ja och sommaren spenderades på två jobb som jag trivdes sådär med. Jag jobbade åt två jävligt bra människor men att vara personlig assistent är nog egentligen inget för mig.. Jag gillar mer att vara omringad av flera människor. Det handlade mest om att få timmarna att gå. Vilket var ganska svårt ibland eftersom man inte alltid kan gå ut och gå och så vidare.. jag kan inte gå in djupare på den saken.

Resten av sommaren badade jag och umgicks med mina vänner, mest martin.. Jag och marie hade några trevligt pankapölenstrippar med näcken och så vidare dock =) Under året blev det en hel del fest också. Och 18årsdagen var trevlig, tills jag inte var kapabel till att veta vad jag gjorde.. hurm, ja iaf...synd bara att jag har blivit kass på att vara bakfull..

Wellwell. Detta året blir nog ett myycket bättre år får vi hoppas på. Med student och bal som väntar. Norgeresan där jag vill träffa massa nya människor och jobba som en gnu så jag får mycket pengar =)..En prövning att se om min och martins kärlek håller under några månaders distans.. Många utmaningar och det ser jag fram emot. För jag är en jävligt trist människa annars har jag kommit på.. Jaja, iaf förbättring är på g mina vänner...hoppas jag inte deppa ner er för mkt nu bara

So long <3


Kommentarer
Postat av: Marie

haha, den dagen du slutar supa ska jag hångla upp bert karlsson ;) mjoooo, vi kanske kan se film. får se om jag vill umgås med dig (HAHA). närå, klart jag vill. vi får helt enkelt höras av?

BRA ATT DU PÅMINDE MIG OM NÄCKEN! haha, shit pomfritt. hade jag helt glömt av.

Postat av: Anonym

du är då ena riktig puma!

2007-01-03 @ 21:38:02
Postat av: Sara

vem var det ifrån.. marie?

2007-01-04 @ 00:43:35
URL: http://saaaris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback