Boråsfest! =)

Ja juste, i helgen var det Boråsbesök. Jag och Frida T tog hennes otroligt charmiga orangea bil till det lilla samhället Fristad utanför Borås. Vi blev förvånade över hur lätt det var att hitta samtidigt som vi tjata så mkt på vägen att vi höll på att åka förbi Fristad. Wellwell, vi var där för att festa till det lite med våra relativt nyfunna vänner som vi träffade i Danmark.

Väl framme i Fristad var det mycket enkelt att hitta till herr Winbergs lägenhetshus (alla hus var gjorda av plåt -> fagert? Inte så va!)... Jäjä vi kom in och kände oss genast som hemma. Vi började klä av oss och.. Mohaha först gick vi givetvis in i hans rum och stängde dörren om oss, jag och frida, sen bytte vi om till festligare kläder samt sminkade oss och speglade oss i tv:n. Det tog en stund men sedan var vi redo att åka vidare.

Bilen vi åkte i tillhörde en man vars namn var Daniel om jag inte minns fel. Även krafve, frida och marcus(nallen) åkte i bilen. Vi trodde att vi skulle direkt till förfesten hos Johan men ack så fel vi hade. Herr chaufför drog nämligen med oss på ett jäkla motorcykelrace! De ni! Inte dåligt men jag tröttna efter två race och det gjorde de andra också så efter tre åkte vi vidare till förfesten. Där blev vi varmt välkomnade av värden Johan, mycket trevlig man. Han hade en sån där ölmaskin, coolt, men jag ock Frida drack viiiiiiiiiiiiiiiin. Kul fakta för övrigt ^^

 När förfesten tydligen närmade sig sitt slut var vi tvungna att häva i oss det sista för vi hade nämligen bokat banor i bowlinghallen. Det där med att häva innan man ska spela bowling kan jag ju berätta för de som inte visste: det är en dålig idé om man vill vara bra. Men alla var som tur va ganska på liran där. Nästintill allt gick i rännan, men vi va glada ändå, speciellt frida som lyckades få flest strikes av oss alla. Strikes? aja what evver.

Festen drog sedan vidare till ett ganska dött ställe där vi tjötade lite (stället hette Swing tror jag?). Sedan vidare till ett annat ställe där vi spenderade kvällen. Men nu sviker mitt minne dock liiiitegranna så jag kan itne gå in på detaljer längre =P. Iaf så åt vi donken vid 2-tiden och sen åkte vi hem till fristad med buss vid 3. Var hemma hos winberg vid halv 4 och somnade vid halv fem.

Dagen efter blev vi serverade vääärldens frukost, dock är min mage inte så fruktansvärt matglad dagen efter fest så det blev inte såå mycket mat i magen. Gött såg det ut iaf :P.. Sedan såg vi på tv och lyssnade på krafve som var mest bakis av oss alla, jäävligt roligt att flabba åt iaf. Sedan var det lite av en familjemiddag hos marcus så drog jag å frida ut och utforskade fristad. Det tog dock inte så lång tid så vi satte oss på en pizzeria och åt. Efter det gick vi ut på jakt efter vad kan jag lämna åt era fantasier Mohahaha!... Sen gick vi hem till marcus igen och kollade på "remember the titans" som va skiitbra och nästintill lipframkallande. Sedan styrde snyggbilen återigen oss hem till Falköping efter en mycket trevlig helg.

NU är det massa fester som väntar i och med studenten: Grillfest på fredag. Ållecamp på söndag. Toga på tisdag. Studenten på fredag. Balen på Söndag.  FUUUUUUN =) 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

du har en bra rolig vecka framför dig. jag längtar till om ett år. puss på dig.

Postat av: fridaaaaaaay

wii sicken helg de va! men race:t va lätt det bästa med hela resan!;)ska försöka skicka alla bilder till dig om jag hittar ngn address´, hade fint!pussehj

2007-06-23 @ 12:02:38
URL: http://ww.fridaaa.nogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback