100% eller bara 90?

Först och främst vill jag tacka alla underbara som kommenterade på mitt förra inlägg, det värmde verkligen! Jag lovar att jag gör mitt bästa hela tiden och ärligt talat känns det bättre och bättre så länge man bara sysselsätter sig med annat hela tiden. Tusen tack <3

Helgen har varit kanon! Haft Craig, en engelsman som vi träffade i Australien här och det blev fest både i fredags och i lördags. Fredagen bjöd på förfest på bowlingen (som jag för övrigt vann ;P) sen vidare till syrran med totalt urflippat dansgolv för att avsluta med helkväll hos Ralle som var mycket bra skit, sen gick vi hem i ööösregnet jösses!

Vaknade med fin huvudvärk i lördags och började förbereda oss inför den kvällens bravader: Kräftskiva i lunkans stuga! Frukosten gick med nöd o näppe ner, sen slöa jag o craiggan rejält ett tag till innan det var dags att besöka systemet och sådant viktigt innan avfärd. Våfflor intogs också, mamma Marie skämde bort oss :).
Vid halv 4 drog vi iväg till stugan mitt i ingenstans utanför bollebygd, och vilken kväll/natt vi hade! Craig hade aldrig ätit varken kräftor eller räkor innan så det var en ganska rolig syn :P. Hattarna var på, snapslåtarna lät underbart fint, det åts och tog korts och efter en allsång med hosianna davids son kände vi att det var dags för ett bad, av me klärna o hoppa i bara, dock kom alla andra efter ett tag så syrran fick rädda mig med en handduk haha! Ett bad blev senare ett till, för att ännu senare bli ett till. Mellan baden var det sång, dans och skratt. Skrattade så jag grät åt lunkan och hans fantastiska engelska. Sen somnade vi gott 4st på två madrasser, dock hade tydligen martin inte fått så stor plats sorry :P.



Har fundilurat lite på det här med utbildning det senaste. Känns som att det är dags snart. Hur tusan ska man som 22åring veta exakt vad man vill jobba med tills man är 65? Givetvis går det att sadla om men i ärlighetens namn är jag inte en människa som älskar att plugga så om jag tre år senare kommer på att jag inte alls vill bli socionom, ska jag läsa lika länge till då. Huvva, det vill jag inte tro att jag kommer göra.
Tror dock att man känner ganska snabbt om man är intresserad utav ämnena eller inte, ja jag hoppas det iaf.
Jag kommer troligen hamna i jönköping då det känns lagom för mig, inte för stort och inte för långt hemifrån - jag är ändå en galet familjekär person som inte vill flytta fööör många mil bort men ändå vill bo där jag studerar.

För övrigt längtar jag tills på lördag, det kommer nog bli galet bra med massa bra folk.
Jag längtar inte till en mörk grå ensam höst, det gör jag verkligen inte.
Ordet ensam och Sara Dahlin klickar inte.
Så ska det inte bli.
Kärlek//
sara


Kommentarer
Postat av: Laaaaarson

Ensam klickar inte med ngn. Men singelhösten ska faan inte vara frostig det får vi se till!

2010-08-23 @ 19:56:16
Postat av: Jonas

Jag tror du skulle passa jättebra som socionom Sara och ja, du märker ganska snart om det passar dig eller inte. Så du kommer inte att gå 3,5 år för att sedan komma på att det kommer att passa dig eller inte :).. Ta chansen!

2010-08-23 @ 20:45:05
Postat av: cedrus

that is why vi drar utomlands. ensamma ihop i värmen!! wiieeee!!!

2010-08-23 @ 21:36:41
Postat av: Sara

Larson: Ne jag tror fan inte det. Du, den ska blii heeet oki?



Jonas: Ja det känns lite som min grej faktiskt, haha vad skönt :) Jag ska minsann ta den dära chansen!



Cedrus: MUMS! Drinkar o schteeek!

2010-08-23 @ 22:54:50
Postat av: Amandusaurora

Incredible site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback