Tillbaka från paradiset <3

Ja då var man hemma igen, och mycket av känslorna säger - ångest. Jag vill bara tillbaka! Jag vill inte börja jobba och komma tillbaka till rutinerna igen efter två veckor utan helt klara rutiner och bara ren njutning!

Vi spenderade våran thailandsresa främst på två olika ställen. Första anhalten var Ao Nang där vi var i 6 dagar, myycket trevligt ställe med billig shopping, en del svenskar, härligt vatten men kanske inte den bästa stranden. Hur stranden såg ut kvittade eftersom vi ofta åkte på turer runt omkring och däär mina vänner, där snackar vi vita stränder. Till exempel chicken island om många kanske känner till. I Ao Nang gosade vi med apor, snorklade, kollade en helt uuuunderbar solnedgång och firade mammas 50årsdag!! Vi hittade på massa saker och hon blev såå överraskad över allt så det var jättelyckat!

Efter Ao Nang åkte vi till Phi Phi Island. Ingen trafik alls men för den delen inte en lugn ö ;). Myyyyyycket fler svenskar här, och en partyö så det stod härliga till! :). Här bodde vi först i en fanbungalow men efter en utekväll med bröderna så var min väska TOTALinvaderad av myror så då gick jag in till min kära moder (som stod för typ allt på denna semester) och sa att vi inte kunde stanna där mer hihi :P. Det var dessutom svårt att somna där när man var van vis mer lyx så hon höll faktiskt med. Nästa dag hittade vi väärldens bästa hotell som låg preeecis vid stranden, dunkadunka från strandfesterna hördes nätterna igenom men det gjorde inget, vi somnade gott ändå..Från denna ö gjorde vi också några utflykter och snorklingen var underbar även här, vi besökte bla monkey island, "the beach", bambu island (stavning?) och så vidare. Helt underbart. Här träffade jag även john green, martin "bruno" och erik s, blev en hård partykväll för min del och det var svinkul! Dom är himla trevliga dom där grabbarna :).

Sista stoppet på två och en halv dag innan hemfärd var självklart bangkok. Efter att ha varit på en stilla lugn ö och komma till bangkok - chockerande! Huuuur mycket trafik som helst och helt galet mycket människor. Solen kom inte igenom på grund av alla avgaser. Men vilka shoppingställen! :). Vi shoppade en hel del under dessa dagar och sedan var man ganska så trött så jag sov större delen av vår hemfärd. Vi kom hem i förrgår kväll och jag vill inte vara här hemma i skitväder och bajs! Vill resa mer, nununu!!

Aja, det var lite om min resa iaf. Bilder kommer!

Puss hajj

HEJSVEJS

Imorgon kl 06.06 tar vi tåget mot en låååååååååååg resa som med alla väntetider och grejer kommer ta ungefär ett dygn. Thailand är iaf vårt mål, väl där flyger vi inrikes och ner mot krabi direkt. Två veckor away från jobbet ska bli uuuunderbart skönt. Kommer givetvis sakna martin och vännerna och ebba men klarade jag några månader i norge och en månad i barcelona klarar jag nog detta också.

Ser fram emot många äventyr och upplevelser med hela la familia, underbart. Jag är glad, nervös, bubblig i magen och ja sugen på att dra mest.

Igår umgicks jag med anabanana vilket var väldigt längesen och mycket trevligt, sen kom marie och bytte av vilket också var längesen och myyycket mysigt med massa skratt och fjant som vanligt. Idag träffade jag Frida en sväng och vi har ju träffats ganska regelbundet det sista, vilket jag tycker mycket om för att jag helt enkelt tycker väldigt bra om den gullungen!
Ja, jag älskar mina vänner och jag älskar min pojkvän som tamejfan är denn bästa som går i ett par skor, helt galet underbar är han min martin <3 en stor SMACK till er alla :).

Jag ska försöka uppdatera mig litegranna.