Run Dahlin, ruuun!!



Såhär har jag värmt upp i sommar inför tjejmilen som var i lördags. Festival och andra festligheter. Trodde i ärlighetens namn att det skulle gå åt skogen då senaste gången jag sprang en mil var i nian. Sprang en gång under fotbollsuppehållet i Juli, då kom jag ett par tre kilometer sen fick jag sån håll att jag fick gå sakta hem.
Ja, förutsättningarna var inte de bästa för loppet som gick av stapeln i lördags.
Fredagen den 2a kom och vi satte oss på tåget upp till huvudstaden.
Lämnade väskor för att sedan hämta startnummer och gratisprover på stadion =). Gick maaassor denna dag.
Upp svintidigt ännu en dag på lördagen för att förbereda oss med gröt o grejjer.
Lagom laddade åkte vi till gärdet och väntade in starten.
Bam, där var vi iväg. Hade redan tappat bort fia så jag hittade två tjejer som var lätt att se och som höll ett bra lagom tempo, dessa hade jag som harar nästan hela loppet, de var lite piggare sista kilometern bara.
Tröttare än evvah såg jag äntligen mållinjen och jag hade iiingen aning om vad tiden blev, såg min kusin komma o möta mig och hon säger att hon är skitstolt. Under timmen var klarad, 56 minuter och 53 sekunder blev det och jag kunde inte vara mer nöjd.
En underbart fantastisk middag på bebe och en drink på grill förgyllde lördagskvällen, orkade verkligen inte svänga dansbenen - har aldrig varit så trööött!
På söndagen kunde jag knappt resa på mig, ont i varenda del av min lilla kropp. Hem kom vi iaf och genomled även en träning på kvällen :P.
Bah vilken helg!

Igår kom den förväntade förkylningen ;)

Peace/ S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback