v.33 för alltid - snälla?

Den här dagen är inte så underbar, skolan suger redan, jag har huvudvärk. Hur ska jag då kunna berätta om den underbaraste veckan ever med den underbaraste killen ever? Wellwell, jag ska göra ett försök.




Cypern 060814 - 060822
Martin blev sjuk innan, det bådade inte gott. Men iväg kom vi och på grund av sjukdomen bland annat var mamma green ganska så orolig.
Vi kom iaf till flygplatsen, checkade in och växlade pengar, sen gick vi in och väntade på boarding. Hade c och d på biljetten, gött tänkte vi då får vi sitta brevid varandra. Men icke, för det första var det en gång mellan a och d och för det andra fick merris sitta ett snäpp bak än vad som var meningen för en tjock svettig kärring fick tydligen inte sitta vid nödutgången fall hon skulle svimma eller nått. Så där satt vi på varsitt säte ifrån varandra med helt främmande människor, bra början.
Ja, vi överlevde ju iaf flygturen, klev av planet och möttes av en cypernnatt som var varm och fuktig som tusan. Efter en mycket varm busstur på ca 1h kom vi fram till hotellet. Gubben gillade mitt namn och började rimma lite på det och sånt innan vi till slut fick nyckeln. Vi var väldigt trötta och hotellet var myyyycket stort. Svårt att hitta, men det klarade merris galant! =) Rummet var litet och behagligt, men det var varmt så vi satte på air-condition och somnade i våran dubbelsäng. Mysigt
Men, på natten hade vi frusit halva våra arslen av oss för luftkonitioneringen var jääävligt bra om man säger så. Det var en mycket kall natt i ett mycket varmt land.
Kan nämna innan jag börjar att vissa saker som hände var nästan exakt likadana verje dag så då slipper jag skriva det sex gånger. Det var att vi gick upp runt 10:30, solade till runt 15-16, kom hem, åt lunch (köttbullar och pasta),duschade sov några timmar sen gick vi ut på kvällen, åt och tittade i massa affärer.

Tisdagen: Vaknade slitna men pigga på att utforska hotellets pooler. Vi åt medhavda mackor och begav oss alltså ut till solstolarna. MYCKET varmt. Några få moln på himlen. Vi solade inte så länge den dagen för vi ville ju inte bränna upp oss direkt. Det blev kväll och vi gick och kollade på gatorna lite. Åt kinamat på ett ställe där en unge till en av servitriserna satt vid oss och försökte bjuda martin på chips och sånt. Han va söt.

Onsdagen: Hade tänk att äta de mackor som blev över från gårdagen men när jag öppnade påsen så gick mackorna nästan av sig själva med hjälp av skitsmå ASÄCKLIGA maskar, asmånga var dom! Så vi gick och köpte färskt böd på bageriet brevid. Även denna dag bestämde vi oss för att gå till poolen. En jäääättestor pool, en ganska stor och en lagom stor pool kan man säga att det var där ute, plus en litenliten barnbool. Plus en inomhuspool. Så många pooler fanns det, och fint som attan var det (Några bilder kommer nog sen). Vi solade och läste och badade för det va asvarmt. Så många många dopp. På denna kvällen åt vi kött på nått annat ställe. Martin åt bearneisås som inte var god och som han fick lite magont av. Inte bra att äta den såsen utomlands, så ni vet. Chokladpudding som efterrätt (eller om det var på torsdagen, shit jag har inget minne om detaljer).

Torsdagen: Köpte en typ frall-limpa på morgonen för det fanns inget färskt bröd, tänkte att vi skulle äta det dagen efter så martin knöt åt så hårt han kunde så vi skulle slippa mask-besök igen. Vi planerade redan dagen innan att vi skulle gå den ca kilometern som det var till havet denna dag. Så vi gick dit (var inte alls så långt som det låter), och då brände vi upp oss litegrann för första gången. Det var jättevarmt i vattnet och mycket sten och "klippor" på botten och ovanför. Det va asgött att ligga ner i vattnet så man hade kroppen och det i och ligga och sola så. Det burnade på som fan! =) hihi. Martins ben blev rööööda. De såg sådär snyggt ut :P haha. Vi åt på ett cypriot/skandivaviskt ställe, souvlaki. Det var segt som sjöen, men gott =).

Fredagen: Martin åt en halv macka, så skulle jag börja smöra min, lyfter sedan på mackan och upptäcker dom äckliga förbannade jävla maskarna igen! Förstår inte alls hur dom uppkom för påsen var myyycket väl igenknuten. Hoppas martin slapp mask i magen. USCH. På grund av brännan sen dagen innan valde vi att bada vid poolen denna dag. På kvällen åt chinamat än en gång. Efter maten (som var små portioner och merris blev inte mätt) så unnade vi oss asgoda kakor och nån tårtbit, chokladigt och väldigt mumsigt. Drack även veckans första och sista alkohol, en cider var (4,5%) =P.

Lördagen: Färskt bröd resten av veckan nu.
Nu tyckte jag minsann att vi hade utnyttjat havet för lite och bestämde att vi på lördagen och söndagen skulle uppehålla oss där för att bättra på färgen lite. Så det gjorde vi. Och det var otroooligt varmt, blåste en del och det var tur för annars hade vi nog svettats till döds. Inte ett moln. Han som tog betalt för madrasserna på stranden va asbrun, hade skitmånga tatueringar och rakade benen. Hihi. Denna dagen åt vi grillbuffé på hotellet, det fanns asmycket att välja mellan, konstiga,äckliga, vanliga och goda saker. Men bästa denna kväll var absolut efterrätten, den UNDERBARASTE chokladtårtan ever, åh gud kan inte tänka på den utan att det vattnar i munnen. Fii sjutton, de va gott. Sen va det en trollkarl eller vad det heter där och uppträdde, han va brao. Tror det var denna kvällen vi gick vilse också. Åt pipsvängen i Ayia napa, men upptäckte då asmånga festställen =P.. dock säger herr green att han hela tiden visste vart vi var men jag tvivlar på detta =P. Jaja, hem hittade vi till slut iaf.

Söndagen: Havet som sagt. Sen på kvällen blidde det kinamat igen. Inga affärer va öppna för att det var söndag så vi gick hem och åt chokladpudding igen, det va askul för vi moffade och krigade lite. Hahha, ja kärebarn vi är cpiga! =). Så löste vi lite soduko och korsord också.

Måndagen: Sista dagen =(. Vi gick upp tidigare så fick ställa klockan. Checkade ut innan tolv, glömde köttbullarna i frysen och att ge städerskorna dricks. OPS! Sen var vi vid poolen tills halv 5 eller något. För jag var tvungen att hitta en present till min syster då. Sista chansen liksom, och det var assvårt för allt va dyrt och inget jag hitta va som jag tänkte mig. Hittade till slut ett par short, vi gick i solen och svettades som fasen. Sen hämtade vi mat på donken och gick till hotellet å åt =D. Martin tyckte att hans hamburgare smakade annorlunda mot i sverige men det gjorde inte min big mac =P. Sen duschade vi och gjorde lite saker för att spilla tid resten av kvällen, gjorde slut på alla pengar och sånt. Bussen kom, var kall denna gången ist och förde oss till flygplatsen. Till vår lycka fick vi sitta brevid varandra denna gången. Svårt att sova och så men det fick gå ändå. Flygplansmaten var bättre denna gången än på ditvägen. Vi var i sverige vid 4, pappsen hämtade oss. Var hemma hos merris klockan 6 och jag skulle upp igen vid 8. Så sov inte mkt mer än en timma. USCH. Skolan va asseg men sen fick jag vara med min merris igen.
 
Planfilmerna:
*Lilla kycklingen
*Fun with Dick and Jane
*Wallace and Gromit (eller vad dom heter)
*Just like heaven


Sååå det var sammantaget en underbar vecka alltså. Men merris pracka på mig massa sötsaker så jag är tjock nu =P
Det var alldeles sjukt underbart att vara med martin 24/7 en hel vecka. Ville aldrig att det skulle ta slut.
Finns inga ord för hur bra min pojkvän är, eller hur fantastiskt det var att vakna upp brevid honom i en hel vecka, varje dag.
KÄRLEK <3

Lite bilder då:
Här har vi en liten liten del av det stoora hotellet, men i stort sett såg det ut sådär, med terasser och balkonger och stenigt och lite olika färger.

Här ser man två av de fyra poolerna.

Merris står uppställd vid havet. Vi kan ju säga att mina kort på honom blev mycket bättre än hans på mig =P. Inte för att skryta, mohaha.

Martin igen. Nu står han dock vid grottpoolens vattenfall. Beautiful!

Grottpoolen såg ut ungefär sådär.

Martin på en av alla restauranger. Bränd på näsan? ;P sötnosen

Jag posar utanför hotellet. Ler och är lycklig.

Vi ställde kameran på bordet för att få lite kort på båda. Här är ett.

PUSS!


Kommentarer
Postat av: Elin

Så puttinuttiga NI va då, inte alls Avis =)
sötisarNa....
men haregytt haj
och tack for the presents :D me like

Postat av: Marie

en sak som du glömt varje dag:
"vi saknade marie idag".
möhööööö :) jag är hemma efter fyra imorrn för jag ska jobba. why? :D

2006-08-23 @ 20:31:18
URL: http://marrebarre.blogg.se
Postat av: jennifer

låter ju som det varit toooppen, nästa gång ta med mig va?

2006-08-24 @ 17:30:27
URL: http://jennifer89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback