Jaipur, Indien

Efter ankomst till Jaipur tog vi oss en brunch sen var det dags för promenad genom old city (massa små stånd som säljer allt från kryddor till kläder) samt en titt på city palace, ett stort palats där rojaliteterna bor.

Efter detta åkte vi till hotellet igen för en snabb pn innan vi drog ut med gänget för lokal middag, thali. Det är flera små rätter med naanbröd i mitten. Gott men lite väl starkt för min svenska klena gom.

En kall dusch fick avsluta kvällen, inte alls skönt eftersom temperaturen då sjunkit rejält sen solen gått ner. Ganska kallt på natten också men vi sov många fler timmar än gårdagens natt iaf :).

Idag har vi startat dagen med ännu ett palats, Amber palace, där gick vi runt några timmar. Riktigt stort och mäktigt men vår guides engelska var inte så bra så vill ni ha info om denna - googla ;).

Sen var jag och Linn iväg och kollade i två stora köpcenter! Massa butiker och vi köpte varsin tröja till kallare tider (typ imorgon).

Nu ska vi promenera lite till och sen vila upp oss inför morgondagens aktiviteter som startar kl 05! Tåg i ca 6h (dock inget man kan garantera då tågen går lite som dom vill här), sen lämna sakerna på hotellet och åka till en av de ställen vi sett fram emot mest - taj mahal! :)

Tror det dröjer lite innan nästa uppdatering för natten efter imorgon spenderas i tält, misstänker att wifimöjligheterna är begränsade ;).

Bilder tar jag mest med kameran och dom kan jag inte lägga upp härifrån men de jag tar med min iPhone läggs ut på Facebook.

Peace people/ Sara o Linn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback