Min sommar 2014

Senast jag skrev här var jag på väg mot båten för första jobbperioden denna sommar. Den startade i slutet av maj och varade i två veckor, fina veckor mes fina kollegor - då hade inte högsäsongen kommit igång riktigt...

Efter jobbet var det näst intill direkt dags för att fira årets favorithögtid - midsommar! Och vilket midsommarfirande sen! :). Som vanligt var vi ett toppengäng, endel nya människor från ifjol. Lite lugnare än sist festmässigt dock då det blev mycket öl i soffan till olika vm-matcher. Mysig stämning och underbart häng med detta gäng: 


Plus några till som lämnade oss innan midsommarafton: Jocke, Elin, Matilda, Jesper och Madde. 

Efter denna veckan med alkoholintag var man ganska schleten, men båtjobb väntade återigen. Och för att få ihop så många veckor som möjligt var jag tvungen att försöka jobba 3 veckor. Tråkigt sliten efter de första veckorna men jag bet ihop och klarade de där veckorna. Nu hade högsäsongen kommit igång ordentligt = massooooor att göra! Vi gjorde dock det bästa av situationen och min underbart goa vän Maria gjorde vistelsen mer uthärdlig <3. Självklart alla andra fantastiska båtkollegor också :).



Jag stannade på skutan tills den 15e juli, det vill säga min födelsedag. Tjugo i sex på morgonen stod ett helt gäng husøkbrudar utanför min hyttdörr och sjöng så vackert. Jag blev bokstavligt talat tagen på sängen! Otroligt rörd och jag hade inte fattat alls att något var i görningen. Total lycka var den känsla som inbefann sig hela denna fantastiska dag! Jag gick av båten och åt lunch med fina vänner, åkte till Trollhättan och överraskade min man som blev otroligt chockad. Fick så fina presenter och var bara så glad :)



Sista bilden är på syrran och vår kära kusins underbart söta lilla pomeranian Harry på vårt kalas :). 

Sedan i lördags har jag varit hundvakt, vilket är ganska okej då de inte orkar flera timmars promenader nu i värmen, inte jag heller för den delen. Spenderar dagarna på trädäcket och med mina små håriga flickor :). Ikväll kommer min älskling igen (han var här även förra helgen) och stannar till söndag. Imorgon blir det lite grillfest i Dahlins plaza med ett gött gäng och på tisdag åker jag mot Oslo igen för tredje och sista gången denna sommar. 

Och Justeja! Köpte en bil igår :)

Kärlek// Sara


Kommentarer
Postat av: Beafisk ;*

Finaste du! <3

Svar: Du är fin bea och jag saknar dig <3
SARA

2014-07-24 @ 13:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback