Lång frånvaro

Hej! 
Oj, det var längesen jag skrev här nu. 
En anledning är att jag ju bytte blogg under tiden vi var i Afrika på praktik. Ska jag säga något om praktiken i Namibia så kan jag sammanfatta det med helt jävla underbart!!!! Det var en helt grym resa och jag kom tillbaka till Sverige med nya vänner och massa nyttiga erfarenheter inom socialt arbete. 

Ska även tillägga att Emelie var en perfekt respartner och jag är glad att ha kommit henne mycket närmre, vi blev väldigt tighta där nere och utan henne hade inte upplevelsen blivit lika underbar <3 

Under tiden i Afrika hade jag en pojkvän/sambo som kämpade med att söka jobb. Vi bodde tillsammans hos min mor och far i Falköping medan jag hade andra praktikdelen i skara på ett familjebehandlingshem. Också väldigt lärorikt och spännande :). 

För några timmar sen lämnade Jocke och lilla Ebba, som varit på besök i en vecka, Karlstad och åkte mot Falköping. Imorgon börjar min älskade man sitt första riktiga jobb som androidutvecklare och webbutvecklare. Jag är suuuuuperstolt över honom som kämpat på med jobbsökandet trots flera motgångar och sen går och får sitt drömjobb. Jocke är helt fantastisk som person och bara efter några timmar är saknaden stor. Han har blivit en så stor del i min vardag och jag gillar inte alla avsked. Som tur är så ses vi på fredag igen, då ska han bli överöst med kärlek :). 

Jocke och Ebba leker på en isbana :). 

I skolans värld har c-uppsatsen satt igång och jag har blandade känslor inför detta. Det kommer bli riiiiktigt tufft ett tag och vi kommer få lägga ner väldigt mycket tid på att skriva. 

Träningen då? Jo, jag har dragit med mig gamle jimpa på crossfit! Otroligt bra träning som även är rolig. Man får en teamkänsla som är oslagbar och en adrenalinkick :). Riktigt kul att komma igång efter en alldeles för lång tid med hosta och förkylning innan. 

Yes. Det var de om de. Nu fortsätter bakishänget lite innan sängen kallar. 

Puss på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback